לכתוב לעוף - מפגש כתיבה לפיתוח ההשראה בעקבות הרב קוק

מטרת המפגש היא ללמוד ולחוות איך לגשת אל הכתיבה כעבודה רוחנית. במפגש נתחקה אחר מקורות ההשראה הפנימיים, מתוך הכרה שלכל אדם יש אור מיוחד אותו הוא אמור לבטא בעולם, בדרכו הייחודית.
דרך כתביו של הרב קוק בעיקר, נלמד לזהות את ההשראה הפנימית ולהביא אותה אל הכתב בצורה חזקה ונקיה.

היצירה הרוחנית חופשית היא, אינה מתחשבת עם שום השפעה חיצונית, היא יוצרת כפי הלך רוחה פנימה. וכל מה שתתגבר בקרבה אמונתה בעצמה, כן תעלה למרומי האמת"

אז מה בתכנית?

הרב אברהם יצחק הכהן קוק (1865 –1935) היה מגדולי הרוח בדורות האחרונים. יכולת ההתבוננות העמוקה שלו יחד עם יכולת הביטוי הייחודית והפיוטית מביאה לנו כתבים שבעזרתם ניתן להבין לעומק את נפש האדם ואת מהות היצירה בפרט. הרב קוק עסק רבות בעניין היצירה, ובעיקר בשירה ובספרות.

מטרת המפגש היא ללמוד ולחוות איך לגשת לכתיבה, בראש ובראשונה, כעבודה רוחנית, כניסיון מתמשך לחצוב ולגלות את מקורות ההשראה פנימיים, מתוך לימוד שלכל אדם יש אור וקשר מיוחד לנשגב אותו הוא אמור לבטא בעולם, בדרכו הייחודית.

הרב קוק מתייחס לכתיבה, בין היתר, כעבודה של ניקיון הלב, לא רק מבחינה תראפויטית, אלא בכדי לאפשר לאמת פנימית ושורשית יותר לבוא לידי ביטוי. על ידי הכתיבה של מחשבות הלב, מתוך כנות וקבלה של הדברים השוכנים בנו, אנו "מנקים" את המצבורים החוסמים את נשימתו הטבעית של הלב ומאפשרים להשראה להופיע.

העמקה

קריאה של קטעים נבחרים מהרב קוק בעיקר, מהרב חרל"פ ומרבי נתן, המדברים על השראה, כתיבה, כנות והכרת הנפש.

תרגילי כתיבה

תרגילי כתיבה ייחודים שפותחו במיוחד לצורך של שכלול יכולות הכתיבה יחד עם נגיעה עדינה אך עמוקה בנפש, מתוך מבט מכיל, בכדי לקדם אותנו מעט יותר אל עצמנו.

שכלול היכולות

שכלול ופיתוח הטקסטים תוך כדי תרגול ולמידה של טכניקות מקצועיות לכתיבת טקסטים חזקים, מדויקים ואותנטיים.

לכתוב לעוף - מפגש לכתיבה השראתית עם אמרי פרל

מפגש חד פעמי ליצירת טקסטים חזקים הנובעים מעומק הנפש
35 בלבד
  • המפגש יתקיים ביום שלישי | ט"ו אייר | 27.4
  • בשעה 20:30
  • המפגש יתקיים בזום, קישור ישלח במייל ביום המפגש
מפגש חדש!

רוצים להשאר מעודכנים?

הצטרפו לניוזלטר

או הצטרפו לקבוצת עדכונים שקטה בווטאצאפ או בטלגרם

"לפעמים אי אפשר לאדם להגביה את עצמו משפלותו כי אם על ידי מה שכותב מערכי לבבו, ומתקן בזה את הפגמים הפנימיים שעל ידי נטיות חמריות. "אז אמרתי הנה באתי במגילת ספר כתוב עלי. לעשות רצונך אלהי חפצתי, ותורתך בתוך מעי."

מה אנשים מספרים על מפגשי הכתיבה?

הרב אברהם יצחק הכהן קוק | שמונה קבצים, קובץ ג' פסקה כ"ד

כתיבה בעקבות הרב קוק

ואני בתוך הגולה, האני הפנימי העצמי, של היחיד ושל הציבור, אינו מתגלה בתוכיותו רק לפי ערך הקדושה והטהרה שלו, לפי ערך הגבורה העליונה, הספוגה מהאורה הטהורה של זיו מעלה, שהיא מתלהבת בקרבו.
חטאנו עם אבותינו. חטא האדם הראשון, שנתנכר לעצמיותו, שפנה לדעתו של נחש, ואבד את עצמו, לא ידע להשיב תשובה ברורה על שאלת "אייכה" ("ויקרא ה' א-להים אל האדם ויאמר לו איכה"), מפני שלא ידע נפשו, מפני שהאניות האמיתית נאבדה ממנו (הוא נגרר למלא את רצונו של הנחש, במקום את רצונו שלו)
.בחטא ההשתחואה לאל זר, חטא ישראל, זנה אחרי אלהי נכר, את אניותו העצמית עזב, זנח ישראל טוב.
חטאה הארץ, הכחישה את עצמיותה, צמצמה את חילה, הלכה אחרי מגמות ותכליתות, לא נתנה את כל חילה הכמוס להיות טעם עץ כטעם פריו [הארץ נצטוותה להוציא "עץ פרי" שיהא טעם העץ כטעם הפרי, והיא לא עשתה כן, אלא הוציאה "עץ עושה פרי", ולא העץ פרי. ומבאר הרב קוק את עומק המשל- שטבע העולם להסתכל ולהחשיב רק את התוצאות הסופיות, ולהתעלם מהמתיקות והחשיבות של הדרך]., נשאה עין מחוץ לה, לחשוב על דבר גורלות וקריירות.
קטרגה הירח, אבדה סיבוב פנימיותה, שמחת חלקה, חלמה על דבר הדרת מלכים חיצונית [רש"י בראשית א/ טז עפ הגמרא חולין ס' שהמאורות נבראו שוים, ונתמעטה הלבנה על שקטרגה ואמרה אי אפשר לשני מלכים שישתמשו בכתר אחד].
וכה הולך העולם וצולל באבדן האני של כל אחד, של הפרט ושל הכלל.
באים מחנכים מלומדים, מסתכלים בחיצוניות, מסיחים דעה גם הם מן האני, ומוסיפים תבן על המדורה, משקים את הצמאים בחומץ, מפטמים את המוחות ואת הלבבות בכל מה שהוא חוץ מהם, והאני הולך ומשתכח , וכיון שאין אני, אין הוא, וקל וחומר שאין אתה.
רוח אפינו משיח ה' איננו מבחוץ לנו, רוח אפינו הוא, את ה' א-להינו ודוד מלכנו נבקש, אל ה' ואל טובו נפחד, את האני שלנו נבקש, את עצמנו נבקש ונמצא, הסר כל אלהי נכר, וידעתם כי אני ה' א-להיכם המוציא אתכם מארץ מצרים להיות לכם לא-להים, אני ה'.

מפגשי כתיבה נוספים שאולי יענינו אותך

קטעים אחרונים בבלוג

כלי זכוכית נאה - אמרי פרל
שירה

כלי זכוכית נאה

אני נשבר סוף סוף לרסיסיינשבר לשבריי היפים והקרועיםהכל הרי נשבר בסוףהרי נשבר הסוף לכל.הרי שבר מעיד שהיה פעם כל,שהיה פעם כלי,והייתי כלי זכוכית יפה.כלי נאה

קרא עוד »
חוזה חדש - אמרי פרל
הגות

חוזה חדש

אני מסכים בדמי לחתום הסכם חדש.בדמי אחיי הופר הקודם, בצרחת נשים נקרע.גם חוזה שנחתם בראשית בריאתי, בדם טבורי נכרת,נשרף כנייר יחד עם הכל.מילותיו הריקות פזורות

קרא עוד »
מלאך אבן - אמרי פרל
הגות

מלאך אבן

פסול לך שתי לוחות אבנים,פסול לך את תורתךכפסלו של דודכמאמרו של מיכאלנג'לו –"ראיתי את המלאך בתוך השיש וגילפתי אותו לחופשי"אתה הרי נחבא בתוך עצמך.ובעיקר יש

קרא עוד »
פרסומים-אמרי-פרל-רליגיה-ג-שדה-שרוף
פרסומים

שדה שרוף – פורסם בכתב העת ריליגיה ג'

נִרְפֵּה אֲנִי בֵּעֲבוֹדָתְךָ. מְקַצֵּץ בַּגַּן שֶׁנָּטַעְנוּ יַחַד, אַתָּה וַאֲנִי. בִּדְמָעוֹת מְשֻׁתָּפוֹת. מְדֻלְדָּל מֵרוּחַ שֶׁפַּעַם נָשַׁפְתָּ בִּי, פָּרַשְׁתָּ אוֹתִי כִּמְפָרֵשׁ שׁוֹעֵט בְּיָם הַסַּעַר. גַּם כְּשֶׁהַטְבָּעַת סְפִינָתִי,

קרא עוד »

רוצים להשאר מעודכנים?

הצטרפו לניוזלטר

או הצטרפו לקבוצת עדכונים שקטה בווטאצאפ או בטלגרם